Enorm verschil ADSL tussen Online en Telfort

By | 9 juni 2014

Zoals sommige wellicht weten woon ik in een dorpje nabij Rotterdam en mijn internetaansluiting (ADSL) liep via Online en dat verliep niet zo lekker. Van de bestelde 20mbit kwam ik niet verder dan 7mbit. Beetje jammer maar volgens Online kwam dat omdat ik (te) ver van de centrale af woon. Niets aan te doen mijneer. Op de vraag of ik dan ook maar een derde v/d maandelijkste kosten hoefde te betalen werd vriendelijk maar resoluut weggelachen.

Het kan anders dacht ik en op zoek gegaan naar alternatieven. UPC wilde niet, ingewikkeld verhaal over iemand die moest komen schouwen, 150,- aan kosten zo-wie-zo terwijl het kastje van UPC tegen de voorkant van mijn gevel is gemonteerd. Die info en bijgaande foto en het gegeven dat mijn buurman vanuit datzelfde kastje internet heeft via UPC maakte geen indruk. Er moest iemand komen, die 150,- was ik kwijt en als er graafwerkzaamheden bijkwamen werden die kosten nog hoger. Kortom, UPC kon de boom in.

Toen.. toen viel er een folder in de bus met dat irritantie hoofd van die irritante man uit die irritante Telfort reklame. Toch maar eens gebeld en Telfort gaf aan van de 30mbit zo'n 21 daadwerkelijk te kunnen leveren. Dat, samen met nog wat andere details oa. m.b.t. thuiswerken, VPN en dergelijk overtuigde mij en uiteindelijk begin juni overgestapt op Telfort.

De resultaten? Van een armzalige 7mbit naar 20-22mbit (meer dan Online uberhaupt aanbood) en een upstream van 2-2,5mbit, ook een aanzienlijke verbetering. Ik betaal nu ongeveer hetzelfde maar heb er nu goedwerkende IPTV incl. een aantal HD kanalen bij en… Digitenne is de deur uit. Al met al een aardige besparing, sneller internet en IPTV. Als Telfort zo blijft ben ik tevreden.